
Цікаві факти про людину
Психологія та поведінка людини – явища доволі цікаві та складні. Часом дивуєшся, як мало ми про себе знаємо насправді.
Люди прагнуть принизити інших, якщо вони невпевнені в собі. Піддослідні, яким сказали, що вони погано пройшли тест на IQ, висловлювали більше національних і релігійних упереджень, ніж ті, кому повідомили про високі результати.
При цьому люди впевнені, що їх негативна думка про інших щира і не має ніяк не пов'язана з їх заниженою думкою про себе. Приниження інших допомагає відновленню самооцінки.
На поведінку людей впливають тілесні відчуття. Наприклад, є стійка асоціація між відчуттям важкості і "важливістю", "серйозністю", "вагомістю". Інші оцінювали людину як більш серйозну і стабільну, якщо її резюме подавалося у важкій папці, і навпаки.
Так само з відчуттям жорсткості й твердості, які роблять людей негнучкими. Ті, хто сидів на жорстких стільцях, були більш непоступливими в переговорах.
Брехня потребує великих розумових зусиль. Людині одночасно доводиться утримувати в голові брехню - щоб її вимовити, і правду - щоб її приховувати. В результаті, вона говорить простіші речення і гірше справляється із завданнями на кмітливість.
Коли за людьми спостерігають, вони ведуть себе краще. Причому ілюзія спостереження спрацьовує теж. Достатньо повісити фотографії очей в їдальні самообслуговування, щоби більша кількість людей почала прибирати за собою посуд.
Зовнішність відіграє величезну роль навіть у голосуванні та виборі політиків. Виборці роблять висновок про компетентність політиків по зрілості та фізичній привабливості особи. Зрозуміло, не усвідомлено.
Більш успішних і багатих вважають розуміншими, мудрими й т.д., і навпаки. Часто люди схильні думати, що ті, хто досяг успіху, і ті, на чию долю випали страждання, заслуговували цього.
Гнів підсилює в людях бажання володіння. Люди докладають більше зусиль для отримання об'єкта, який асоціюється у них із сердитими обличчями. Раніше це вважалося тільки властивістю позитивних емоцій.
Чим складніше рішення, яке необхідно прийняти, тим більше люди схильні залишати все, як є. Якщо в магазині занадто великий вибір і люди не можуть відразу визначити, який з товарів краще - вони підуть без покупки.