Як безпечно купувати в Інтернеті?

Робити покупки через інтернет, а не бігати по магазинах, сьогодні воліють все більше людей. Такий вид торгівлі має низку переваг, зокрема значно економить, час, сили та гроші покупця.

Що має бути обов’язково зазначено на сайті Інтернет-магазину?

● повне найменування юридичної особи або П.І.Б. фізичної особи – підприємця;

● місцезнаходження юридичної особи або місце реєстрації та місце фактичного проживання фізичної особи - підприємця;

● адреса електронної пошти та/або адреса Інтернет-магазину;

● ідентифікаційний код для юридичної особи або реєстраційний номер облікової картки платника податків для фізичної особи - підприємця, або серія та номер паспорта для фізичної особи - підприємця, яка через свої релігійні переконання відмовилася від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків;

● якщо діяльність передбачає отримання ліцензії – необхідно зазначити відомості про таку ліцензію, зокрема серія, номер, строк дії та дата видачі;

● порядок формування кінцевої вартості товару щодо включення (невключення) певних податків у вартість товару та  інформація про вартість доставки.

Зазначу, інформація про найменування, адресу, контакті дані є вкрай необхідним, щоб було повністю зрозуміло хто є контрагентом, до кого можна звернутися із вимогами.

Як укладається договір в Інтернет-магазині?

 Договір, який укладено в Інтернет-магазині, вважається електронним правочином. Для його укладення обов’язково на сайті повинні зазначатися найменування товару, а також його вартість. Після укладення договору, покупець повинен отримати від продавця оперативне підтвердження отримання замовлення. Таким підтвердженням може розглядатися, наприклад, електронний лист із підтвердженням та зазначенням товару, що придбається, його характеристик, ціни, умов оплати та доставки, а також посилання на інші умови договору. Крім підтвердження отримання замовлення, по факту виконання договірних зобов’язань (наприклад) продавець повинен надати вже підтвердження вчинення правочину, якими можуть бути електронний документ, квитанція, товарний чи касовий чек, квиток, талон. При чому, такий документ обов’язково повинен містити порядок обміну чи повернення товару, найменування продавця адреса та контакті дані, а також гарантійні зобов’язання.

Як можна замінити товар?

ЗУ«Про захист прав споживачів» дозволяє продавцю використовувати у договорі стандартну умову про можливість заміни товару за його відсутності іншим. Про це покупця повинні повідомити перед укладенням договору. Продавець може замінити товар тільки тоді, коли одночасно виконуються три умови:

● інший товар відповідає меті використання замовленого;

● має таку ж або кращу якість;

● його ціна не перевищує ціни замовленого товару.

Як можна повернути товар?

Протягом 14 днів із моменту підтвердження інформації про укладення договору від продавця або з моменту одержання товару. Якщо згадане підтвердження не відповідає наведеним вище вимогам, покупець вправі розірвати договір протягом 90 днів від дати отримання інформації. Продавець може виправитися і надіслати нове, правильне підтвердження. За таких умов покупцю дозволено відмовитися від договору протягом 14 днів з моменту одержання уточненого повідомлення. Якщо продавець відмовляється прийняти або обміняти товар  такому випадку, переконайтеся, що володієте інформацією про суб'єкта господарювання, який здійснив продаж та зверніться із заявою про порушення своїх прав до територіальних органів Держпродспоживслужби України чи до суду за місцем свого проживання.

Зверніть увагу, судовий збір за позовами про порушення прав споживачів не стягується!

Повернути продукцію в магазин і отримати назад свої гроші можна далеко не за всі товари. Наприклад, поверненню не підлягають продовольчі товари, лікарські препарати та засоби, предмети сангігієни. Більш детальний перелік наведений у постанові КМУ від 19.03.1994 р. N 172 «Про реалізацію окремих положень ЗУ«Про захист прав споживачів»».

Як захистити себе при купівлі товарів через Інтернет?

Забезпечити свою покупку в Інтернеті можна за допомогою:

● Відправлення товару з післяплатою. Післяплата – спосіб розрахунку, коли гроші за товар сплачуються у поштовому відділенні та за додаткову плату надсилаються продавцеві. Так можна оглянути товар прямо у відділенні та відмовитися від купівлі, якщо він не підійшов.

● Повернення оплати через банк. Якщо Ви оплатили покупку, а продавець не відправив куплений товар - зверніться до банку із заявою про повернення коштів. Банк пояснить, чи можливе повернення коштів, скоординує подальші дії та проведе розслідування.

Якщо через банк повернути гроші не вдалося - звертайтеся із позовом про відшкодування коштів до суду.

Якщо Ви стали жертвою Інтернет-шахрайства – не соромтеся, а звертайтеся у правоохоронні органи. В Управлінні по боротьбі з кіберзлочинністю МВС України можна оформити електронну заяву про випадок правопорушення.

Якщо гроші були переведені через платіжну онлайн систему, звернуться в службу підтримки цієї платіжної системи. Є ймовірність, що після цього рахунок шахрая заблокують. У випадку ж з Інтернет-магазинами потрібно написати скаргу на адресу продавця. Якщо претензія буде проігнорована, то потрібно буде подати заяву в правоохоронні органи або звернутися в прокуратуру. Зауважте, що власники Інтернет-магазину не є недосяжними. Сайт знаходиться на хостингу, а це припускає наявність паспортних даних власника. Якщо на ресурсі вказано юридичну адресу, то ви можете відразу подати в суд і відстояти свої права споживача.



Читати ще