Дії споживача у разі придбання неякісного товару

ПРО ДІЇ СПОЖИВАЧА У РАЗІ ПРИДБАННЯ НЕЯКІСНОГО ТОВАРУ


Кожен з нас хоч раз у житті зіштовхується з тим, що придбаний товар виявився неякісним. Гроші заплатили, а бажаного не досягли. 
Що робити, щоб виправити ситуацію?
На кожен товар встановлюється гарантійний термін. Тож коли ви купуєте товар, звертайте увагу на документи, які його супроводжують. У технічному паспорті, гарантійному талоні визначено термін, упродовж якого продавець зобов’язаний усунути недоліки. Отже, якщо ви протягом встановленого гарантійного строку виявили якісь недоліки, несправності, то як споживач маєте право вимагати:
1. пропорційного зменшення ціни;
2. безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;
3. відшкодування витрат на усунення недоліків товару.
У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:
1. розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;
2. вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.
Для цього варто уважно читати договір, технічну документацію та обов’язково зберігати чек (розрахунковий документ). Навіть для направлення скарги у разі порушення ваших прав споживача, чек має бути доданий до вашого звернення на ім’я Держпродспоживслужби. Щодо чеку – продавці зобов’язані його надавати. Якщо у цьому відмовляють – ви маєте право написати відповідну скаргу до Держпродспоживслужби України або Державної фіскальної служби України.
У скарзі зазначте факти невидачі чеків та попросіть здійснити відповідну перевірку. Також варто пам’ятати про те, що відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів» усунення недоліків має відбуватись упродовж 14 днів з дати його пред'явлення або за згодою сторін в інший строк. У своєму письмовому зверненні щодо здійснення усунення недоліків не погоджуйтесь писати «14 днів з моменту отримання запчастин» або щось схоже, про що вас просить продавець. Також варто знати, що на письмову вимогу споживача на час ремонту йому надається товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) незалежно від моделі. За кожний день затримки виконання такої вимоги споживача сплачується неустойка 1 % вартості товару. Якщо ви звернулись з такою вимогою до продавця усно, він відмовляє, то напишіть письмове звернення з відповідними вимогами надати у користування техніку з обмінного фонду, а в разі неможливості – сплатити неустойку 1% вартості. Звернення направляйте:
- або керівнику під розпис про отримання;
- або листом з повідомленням про вручення.


Які можуть бути дії споживача у разі порушення його прав?
Перша дія – звернення до продавця – є обов’язковою. При зверненні слід враховувати строк повернення грошей за неякісний товар, гарантійні строки на товар, вказані в документах або в Законі «Про захист прав споживачів» (2 роки – для звичайних товарів, 10 років – для будівельних об’єктів) і строки повернення неякісного товару.
Друга дія – звернення до Державної служби з питань безпечності харчових продуктів і захисту прав споживачів. До неї слід звертатися за наявності бажання покарати продавця, тобто для накладення на нього штрафу чи проведення його перевірки і за наявності розрахункового документа. Адреса: 01001, м. Київ, вул. Б.Грінченка, 1, цілодобова гаряча лінія 044 364 77 80, 050 230 04 28 або до Головного управління Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області: 49006, м.Дніпро, вул..Філософська, 39 а, тел.056-770-83-22, (068)65880-99, електронна пошта: gudpss@dp/consumer.gov.ua/
Третя дія – звернення до суду з позовом – є обов’язковою у випадку, якщо продавець відмовився добровільно виконати ваші вимоги замінити неякісний товар чи повернути гроші за продаж неякісного товару. При зверненні до суду з позовом не треба сплачувати судовий збір, позов можна подати за місцем вашого проживання.
 



Читати ще