ЗАКОН 8487 ПРИЙНЯТИЙ. ЩО ЗМІНИЛОСЯ? ЧОГО ОЧІКУВАТИ В 2019 РОЦІ?

   

Офіційно! 23.11.2018 Президент України підписав законопроекти 8487/8488, які замінили “закон №3251 про Пільгове розмитнення в Україні”, з 2019 года! Вартість розмитнення за новими тарифами можна розрахувати за допомогою – калькулятора розмитнення на нашому сайті.

8 листопада Верховна Рада України прийняла в другому читанні законопроекти 8487 і 8488 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів» в цілому, 23.11.2018 закон був підписаний президентом. Дані зміни в першу чергу спрямовані на врегулювання проблеми з автомобілями на європейських номерах, і тепер дозволяють узаконити так звані «евробляхи». Однак, зміни стосуються і всього автомобільного ринку України, в тому числі автомобілів з США. Так що ж змінилося в сфері розмитнення авто в Україні, які тепер машини можна буде розмитнити вигідно, скільки це буде коштувати і чого в принципі варто очікувати в 2019 році? Детально розбираємося нижче.

Зміст:

  • Які відбулися зміни?
  • Як розраховується розмитнення?
  • Розмитнення електромобілів не змінилося
  • У чому вигода? Приклад розрахунку акцизу
  • Скасування Євро-5 і відкриття американського ринку
  • Підсумки

Які відбулися зміни?

Власники автомобілів з іноземною реєстрацією тепер мають тільки 180 днів з моменту вступу закону в силу для того, щоб розмитнити авто, ввезене з-за кордону. Для тих, хто встигне зробити це за перші 90 днів, передбачена 50% знижка на розмитнення (тільки акциз). Знижкою можна скористатися не тільки тим, хто вже ввіз машину з іноземною реєстрацією в Україну до моменту прийняття закону, а й тим, хто ввезе авто протягом 90 днів з моменту вступу закону в силу.

Якщо власник автомобіля буде розмитнювати його в період з 91 до 180 день з початку дії закону – знижки не отримає. Але протягом цього часу бажаючі легалізувати авто не будуть змушені платити чималі штрафи за перевищення терміну використання нерозмитненої машини на території України. Прийняті після першого читання поправки до законопроекту дозволяють їм протягом 180 днів оплатити уніфікований штраф 8500 грн, і не треба буде окремо платити за порушення статей Митного кодексу.

Як розраховується розмитнення?

Крім базової ставки акцизного збору, до вартості розмитнення також включається 20% ПДВ, 10% ввізного мита і 3-5% ПФ. Так, новим законом вводяться такі базові ставки:

  • Базова ставка для бензинових двигунів об’ємом до 3000 см3 = 50 євро;
  • Базова ставка для бензинових двигунів об’ємом понад 3000 см3 = 100 євро;
  • Базова ставка для дизельних двигунів об’ємом до 3500 см3 = 75 євро;
  • Базова ставка для дизельних двигунів об’ємом понад 3500 см3 = 150 євро;

До базових ставок будуть застосовуватися коефіцієнт об’єму двигуна і коефіцієнт віку транспортного засобу.Коефіцієнт об’єму двигуна буде визначатися шляхом ділення об’єму циліндрів двигуна (в куб. См) авто на 1000 куб. см.Коефіцієнт віку транспортного засобу дорівнює загальній кількості років автомобіля. При цьому для нових авто і авто, які використовувалися до одного року, коефіцієнт дорівнює 1, а для транспортних засобів, які використовувалися понад 15 повних календарних років – 15.

Умови розмитнення електромобілів не змінилися

На ряду з новим Законом, депутати також підтримали законопроект №9260, який продовжує на 4 роки пільговий період на розмитнення електромобілів. Тепер вже до 31.12.2022 року в Україні розмитнити автомобіль, який має виключно електричний двигун можна без сплати ПДВ і акцизів (ввізне мито було скасовано ще раніше).
Що стосується гібридних автомобілів, то в законі прописана ставка податку в розмірі 100 євро за 1 штуку.

У чому вигода? Приклад розрахунку розмитнення

Головний принцип такий: чим старша машина і чим більше у неї об’єм двигуна, тим більше акцизний збір за неї потрібно буде сплатити.
За запропонованою формулою, акциз на автомобіль з бензиновим двигуном об’ємом 1600 куб. см, з яким п’ять років, становитиме 400 євро. 

Приклад розрахунку: Акциз для 5 річного авто з бензиновим двигуном 1,600 см3 дорівнює = 50 євро  (базова ставка для авто з об’ємом двигуна до 3000 см3) x 1,6(коефіцієнт об’єму двигуна) x 5  (коефіцієнт віку) = 400 € (євро) 

З цієї ж формулою, вартість акцизу для автомобіля з дизельним двигуном об’ємом 2000 куб.см, з яким десять років обійдеться в 1500 євро.

Приклад розрахунку: Акциз для 10 річного авто з дизельним двигуном 2,000 см3 дорівнює = 75 євро (базова ставка для авто з об’ємом двигуна до 3000 см3) x 2 (коефіцієнт об’єму двигуна) x 10 (коефіцієнт віку) = 1500 € (євро)


* Щоб розрахувати повну вартість розмитнення, до акцизного податку додавайте 20% ПДВ, 10% ввізного мита і 3-5% Пенсійний Фонд

Щоб оцінити всі переваги нововведень, пропонуємо ознайомитися з наступною таблицею (тільки для бензинових двигунів):

Скасування Євро-5 і відкриття американського ринку

Потрібно сказати, що найбільш вигідним новий закон виявився для тих, хто хоче придбати авто з США. На даний момент в Україні діє закон № 3251, який дозволяє розмитнити авто, привезене з-за кордону за пільговими тарифами. Однак, дія цього закону закінчується 31 грудня 2018 року. Але головним обмежувачем в цьому законі є те, що на території України можна розмитнити авто, яке відповідає екологічному стандарту Євро-5. Отже, українці могли купувати авто не старше 2010 року.

Такий стан значно обмежувало спектр доступних автомобілів, включаючи, американський ринок. Так, дуже популярна модель Lexus RX350 2009 року, яка в Україні коштує неабияких грошей, в США обійдеться покупцеві набагато дешевше. Але при всьому бажанні, українці не могли придбати таку модель з двох простих причин: по-перше, цей автомобіль не проходить під стандарт Євро-5, по-друге, його 3.5-літровий мотор виходить за рамки пільгової розмитнення, а значить, така машина, навіть при можливості проходження митних процедур, обійшлася б в дуже велику суму. Тепер же, величезна кількість автомобілів, які раніше були недоступні, спокійнісінько можна буде ввозити в Україну, узаконити і заощадити величезні гроші. Це ж стосується і європейського ринку.

Підсумки

Закон 8487 має як свої відчутні переваги, так і недоліки. У виграші залишаються люди, які націлені на придбання новіших автомобілів. Зниження акцизів дозволить автомобілістам купувати машини з більш об’ємними двигунами і розмитнювати їх за більш прийнятні гроші. З іншого боку, власники так званих «евроблях», особливо, відверто старих і з об’ємними моторами, навряд чи можуть занадто порадіти тим умовами, які їм запропонували (пам’ятаємо: чим старше авто і більший двигун, тим дорожче розмитнення).



Читати ще